Allt inkluderat. Inga oväntade kostnader. Prata med oss så hjälper vi dig såklart som vanligt.
Till skillnad från bilköp och leasing har Care by Volvo inga långa bindningstider eller oväntade kostnader.
För en fast månadsavgift får du bilen du vill ha, inklusive premiumfunktioner och tidsbesparande tjänster – och med de flesta driftskostnader betalda.
Vad ingår i det flexibla bilabonnemanget?
Det är enkelt. Du betalar en fast månadsavgift som täcker det praktiska*. Läs mer nedan.
- 3 månaders uppsägningstid
- Helförsäkring
- Service och underhåll
- Normalt slitage
- Vägassistanstjänst dygnet runt
- Ersättningsbil
- Tillgängligt kundcenter
- Volvo On Call
- Besiktning
- Hjulskifte och däckhotell
- Garanti
Obs: 3 månaders uppsägningstid gäller inte för erbjudanden med en fast bindningstid.
*Fordonsskatt, fortkörningsböter, trängselskatt, parkeringsböter samt förbrukningsartiklar som bränsle och spolarvätska ingår inte.
Du kan även starta abonnemanget online, när och var som helst – med en fast månadsavgift och utan att binda dig längre än 3 månader. Du kan såklart välja att hämta ut bilen hos oss.
Vad ingår i abonnemanget?
Helförsäkring
I abonnemanget ingår en heltäckande försäkring, som omfattar trafikförsäkring, halvförsäkring, hyrbil och vagnskadegaranti (med reducerad självrisk). Självrisken varierar beroende på typ av försäkringsärende. Vid skador som täcks av bilens vagnskadegaranti är självrisken reducerad med 3 000 kr. Mer information om försäkringen och självrisker finns i vår FAQ.
Volvo On Call
Volvo On Call är en uppkopplad tjänst som bland annat låter dig starta värmaren med mobilen, se bilens status och räckvidd, låsa eller låsa upp bilen, spåra din bil, skapa körjournaler och automatiskt larma räddningstjänsten vid en olycka.
Vägassistanstjänst dygnet runt
Om du råkar ut för en olycka, punktering eller att bilen går sönder behöver du bara trycka på bilens Volvo On Call-knapp för att tillkalla vägassistans. Om vi inte kan hjälpa dig på plats kommer vi att bogsera bilen till en Volvoverkstad.
Service och underhåll
I abonnemanget ingår schemalagd service och underhåll. Vi meddelar dig när det är dags för service – och städar ur och tvättar bilen efter varje besök. Kontakta oss om bilen visar ett servicemeddelande.
3 månaders uppsägningstid
Du kan byta bil eller avsluta abonnemanget med bara 3 månaders uppsägningstid. Välj ett avtal med 36-månaders bindning eller ett flexibelt avtal med 3 månaders uppsägningstid. Båda inkluderar en 30-dagars provperiod utan uppsägningstid (endast förstagångskunder).
Tillgängligt kundcenter
Du når oss via telefon 0200-75 35 11, e-post carebyvolvo-se@volvocars.com eller chatt, måndag–fredag 08.00–20.00 samt lördag och söndag 10.00–18.00.
Normalt slitage
Vid varje schemalagd service passar vi på att byta ut eller reparera slitna delar, så länge det handlar om normalt slitage.
Ersättningsbil
Under verkstadsbesök kan du få tillgång till ersättningsbil (utifrån behov och tillgänglighet).
Däck för alla årstider
Våra helelektriska modeller körs på Recharge-däck, som har godkänts för användning året runt. Om du kommer köra i svåra isiga förhållanden och fortfarande behöver vinterdäck, vänligen kontakta vårt kundtjänstcenter att lägga till vinterdäck för 400 kr / mån. Andra modeller körs på separata sommar- och vinterdäck (däckbyte och däckhotell ingår). Fälgarna på vinterdäcken kan skilja sig åt i storlek och utseende från de som ursprungligen valdes vid order av bilen.
Besiktning
All lagstadgad bilbesiktning ingår i abonnemanget.
Garanti
Din bil har full garanti i 3 år.
Helförsäkring från vår försäkringspartner Volvia (www.volvia.se) ingår. Skador kan anmälas direkt till Volvia via webben eller telefon, där du får hjälp av Volvias skadereglerare.*3 månaders uppsägningstid gäller inte för erbjudanden med en fast bindningstid.**Vägassistans och Volvo On Call i bilen ingår under hela abonnemangstiden. Vid traditionell billeasing ingår dessa bara under en begränsad period.Fordonsskatt ingår ej eftersom den betalas direkt till Transportstyrelsen.