Stendahls Bil prisas i Spinn 2024 för sitt arbete med inkludering och tillgänglighet
Den 27 mars hölls Spinn-galan på Wallmans i Stockholm – Sveriges största PR-tävling där årets mest framstående PR-insatser hyllas. Stendahls Bil var en av fyra nominerade i kategorin Årets Inkludering och Mångfald och tog hem silver för sitt initiativ NPF- och Tillgänglighetsguiden.
Spinn arrangeras av branschföreningen Precis och lyfter fram kommunikationsinsatser som gjort verklig skillnad. Juryn belönade Stendahls Bil för en tydlig kommunikationsstrategi, kreativt genomförande och ett starkt bidrag till ökad förståelse för neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF), mångfald och inkludering.
– Det känns fantastiskt att Stendahls Bil uppmärksammas i ett så här stort sammanhang. Det visar att vårt engagemang för tillgänglighet och inkludering gör skillnad – både lokalt och internationellt. Att dessutom påverka beslutsfattare och kollegor i branschen motiverar oss att fortsätta skapa ännu bättre kundupplevelser, säger Dan Stendahl, marknadschef på Stendahls Bil.
Även företagets vice vd, Tom Stendahl, lyfter vikten av att våga tänka nytt:
– Vi ser det här priset som ett kvitto på att vår ambition att överträffa kundernas förväntningar är rätt väg att gå. Det är särskilt roligt att bli prisad i en tävling som vanligtvis fokuserar på helt andra typer av verksamheter.
Om Spinn
Spinn är Sveriges största och mest prestigefyllda PR-tävling och har arrangerats sedan 2004. Varje år tävlar över 100 bidrag om att vinna i olika kategorier, med fokus på kreativitet, affärsnytta och påverkan i förtjänade kanaler. Galan samlar över 250 personer från kommunikationsbranschen för att fira årets mest inspirerande PR-insatser.
Bakom Spinn står Precis, branschföreningen för PR-konsultföretag i Sverige. Föreningen arbetar för att stärka Public Relations som disciplin och visa på dess värde i både affärs- och samhällsperspektiv.
